14 jan. 2011

Årets första inlägg & kanske det mest meningslösa :-)

Jag är inte så flitig på att skriva längre har jag märkt men det brukar gå i perioder och just denna perioden har jag så mycket annat att göra, men vad är det jag gör/gjort, det har jag inte riktigt kommit fram till, inget viktigt i alla fall, så detta inlägg är väl inget spännande att läsa precis :-)


Det har varit en hel del hundutställningar på sista tiden, barndop och annat som jag sysselsatt mig med, en härlig känsla att ha blivit mormor för första gången när man är farmor till 4 killar och denna gången blev det en liten tjej, mormors ögonsten. tråkigt att man bor så långt ifrån varandra bara, annars hade jag nog varit där och snusat på henne varje dag, kanske en fördel för föräldrarna att man inte bor nära, men inte för mig!

Idag fyller jag år också och det första jag gjorde imorse var att besöka vårdcentralen för lite provtagning inför mitt läkarbesök nästa vecka, 3 rör blod tog dom, det var klart på max 5 minuter så nu sitter man hemma här igen framför datorn, riktigt spännande eller hur :-)


I förrgår fick jag inflammation i tandköttet i överkäken, en tand som spökar och idag är jag helt uppsvullen i ansiktet, kunde knappt öppna ögat och det ser ut som jag fått en smäll på käften, alldeles rödblå under ögat, ingen vacker syn! Såg värre ut imorse än bilden jag tog vid lunch) Jag är liiite öm men har ingen värk så jag hoppas det går över av sig självt. Jag gillar inte tandläkare och brukar bara gå när det är akut och det är väl inte så lyckat kanske, men jag går aldrig dit självmant varje år som många gör och som säkert är det bästa, men jag är som sagt inte förtjust i att någon rotar i munnen på mig...............Om några timmar är jag nog normal i käften igen "önsketänkande"


Nähä, lite kaffe och något att äta kanske skulle vara på sin plats, jag har aldrig varit den som kan äta frukost så det brukar för det mesta bli brunch, men kaffe måste jag ha direkt efter jag vaknat för annars fungerar jag inte på hela dagen, beroende, abstinens etc.........har druckit kaffe sen jag var 12-13 år, varför sluta nu :-)

1 kommentar:

  1. Oj,stackare att du fått Inflammation...
    Men sååå underbart att vara Mormor ♥...

    Sedan måste jag ju Sjunga lite idag på Din dag,vännen!!

    ♫ Jag Grattulerara...Jag Grattulerar ♫
    Jag Grattulerar Cia idaaaaaaaaaaaaaa' ♫ Hipp Hipp Hurra HUrra HUrra!!!
    Stort ***GRATTIS*** till dig & många Kramar från mig.............

    SvaraRadera

Blir så glad om du vill skriva en rad!